19 नवंबर, 2011

भारत की विडंबना ...

ये इस देश की विडंबना है या श्राप की ये हमेशा से लुटता रहा है और आगे भी लुटता रहेगा, सालों साल मुगलों ने लूटा फिर अंग्रेजों की बारी आई और उसके बाद आज तक इसे इसके अपने बच्चे लूट रहे हैं, हर वर्ग में, हर रूप में, कभी राष्ट्र पिता बन कर तो कभी राष्ट्र माता बन कर, कभी नेता बन कर जो की इस देश के सूत्र धार भी हैं और कभी अभिनेता बन कर जो की वास्तविक जीवन में भी अपना पर्दे का चरित्र निभाते हैं,
आज अन्ना भी सोचते होंगे की मैने ये क्या पंगा ले लिया, किस किस को सुधारूं , खाली भरष्टाचार को मिटाने से क्या होगा और मिटेगा भी कैसे? जब तक इस देश का लचर क़ानून है और खुद उस क़ानून को बनाने वाले भरष्ट हैं तो फिर उम्मीद किससे? राजनीती भरष्ट है, राजनेता भरष्ट हैं, क़ानून भरष्ट है, व्यवस्था भरष्ट है, आम आदमी भी तो भरष्ट है, फिर कोन बदलेगा और किसके लिए बदलेगा? राजनेतिक दल भी मौका परस्त हैं, किसी की तरफ भी डोल जाते हैं जैसे बे पेंदी का लोटा, अन्ना ने संघर्ष किया और कर रहे हैं तो उन पर कहा गया की वो भारतीय जनता पार्टी के है या स्वयं सेवक संघ के हैं और तो और विदेशी ताकत तक उनके पीछे है और इन दलों ने इस बात का फायदा भी खूब उठाया सिर्फ इसीलिए की वो कांग्रेस पार्टी के खिलाफ एक आन्दोलन चला रहे हैं लेकिन वो भूल गए की उनका आन्दोलन किसी पार्टी के लिए या उसके खिलाफ नहीं है बल्कि उनके बनाये हुए और पाले हुए भरष्टाचार के खिलाफ है ये बात एक आम आदमी समझता है लेकिन ये नेताजी नहीं समझते, क्यूंकि ज़्यादातर तो इसका फायदा उठाना चाहते हैं...
अभी भारतीय जनता पार्टी की एक नेताजी ने ये कहा की हम काम कब और कैसे करैं क्यूंकि हमे तो अडवानी जी की रथ यात्रा के लिए हर नेता को कम से कम २५० लोग जोडने हैं, जी हाँ वही अडवानी जी जो अन्ना का साथ रखने का दम भरते हैं पर खुद येदुरप्पा और रेड्डी बंधू को पालते हैं, यहाँ तक की उनकी सरकार के नेताजी तो सेना की आपूर्ति में भी पहले अपना इंतजाम करते हैं.
कांग्रेस पार्टी के लोग तो अब सरेआम गुंडागर्दी करने लगे हैं, वो कहते हैं की हम इस देश को अपने दम पर और अपनी मर्ज़ी से चलाएंगे और कोई कुछ नहीं बोलेगा जो बोलेगा उसके पीछे सीबीआई , सी आई डी, इन्कोमे टैक्स और बाकी सभी डिपार्टमेंट लगा देंगे और जो सामने आएगा उसे सरेआम खुद भी पीटेंगे और पोलिसे से भी पिट्वएंगे इस पार्टी से अपने देश की महंगाई और अर्थ्वाव्यस्था संभल नहीं रही है और यूरोप को बेलआउट देना चाहते हैं, सरकारी एयर इंडिया के करमचारियों को तनख्वा भी नहीं मिल रही और सरकार किन्गफिशेर को सहारा देना चाहती है, और इसका सारा दारोमदार श्री प्रफुल्ल पटेल पर है जो उड्डयन मंत्री होते हुए अपनी दोस्ती निभा रहे थे और प्राइवेट एयरलाइन को फायदा दे रहे थे, सभी फायदे वाले रूट पर ये चलेंगी और नुकसान वाले पर एयर इंडिया  और इन सब बातों से हमारे प्रधान मंत्री जी बेखबर हैं, वो तो बात तक करते हुए ऐसे लगते हैं की वो बात करना नहीं चाहते, अभी इंडोनेसिया में बराक ओबामा से बात करते हुए भी उनसे नज़रें नहीं मिला पा रहे थे क्यूंकि ये जो आत्मविश्वास की कमी है ये वो सभी जगह दिखाते हैं...
मैं शायाद मार्ग से भटक गया, मैं तो यहाँ शायद पार्टियों की गुंडा गर्दी के लिए लिख रहा था नहीं भरष्टाचार के लिए लिख रहा था नहीं शायद अन्ना भी आये थे कहीं ...पर कोई भी आये और कुछ भी हो इश देश मैं सब गुंडे हैं चाहे वो भारतीय जनता पार्टी हो , कांग्रेस हो , बहुजन समाज पार्टी हो , समाजवादी पार्टी हो , डी ऍम के हो या और कोई भी जिसको भी मोका मिला या मिलेगा वो इश देश का सबसे बड़ा गुंडा बन जाएगा और फिर इस देश को लूटेगा और हम भी और अन्ना भी इसे हमेशा की तरह देखते ही रहेंगे ...
भारत माता की जय, भगवान् भारत माता की रक्षा करना पर शायद भगवन भी कहाँ से करंगे ये तो खुद लुट जाते हैं यहाँ .....

15 नवंबर, 2011

Experience with delhi metro

Today Delhi metro is said to be the life line of delhi commuting millions of people here and there daily. today i was at the new delhi railway station metro station and then i realized the crowd there, it was huge and so much chaotic that it dosen't seem to be a metro station but rather looked like a gurudwara where there are several long queue for the langar. but still it was managabal. i saw some foreign tourist there who were amazed to see this crowd and seems that they have landed in delhi quiet recently and have their first kind of interaction with the delhiats. everybody was busy doing his or her job, the ticket clerks were busy issuing tokens and the security staff was busy with the checking.
Delhi is extending day by day, started from delhi, new delhi, then outer delhi and now its been extended to NCR region which currently is not accountable. still its managable..
but somehow i realized that behind the hustle and bustle of delhi a big reason but all the chaos and the shrinking area is the growing population in the capital. Delhi is a city which accumulates all from the other states who come here in search of a job or business or its own residents who were earlier natives of the neighbouring states. the increasing population is putting up the pressure on all the amenities and the life line of delhi and sometimes takes to a halt.
sometimes the crowd seems to be very amazing here, and even a delhiate sometimes feel lost here. at the rajeev chowk metro station its so crowded that you dont have to walk a foot, the people around you will take you with them, just keep your face in the direction you want to go and you will land at the same place and even while boarding and deboarding the train you dont have to make an effort people here will help you to pick the train.isnt it amazing that they take so much care of you.but thats delhi is all about......

05 नवंबर, 2011

भारतीय संस्कृति का क़त्ल...

एक बार फिर.. खादीधारी भारतीय नेताओं.. द्वारा भारतीय संस्कृति का क़त्ल हुआ..है !!

संस्कृति को पीछे छोड कर.., वाणी के संयम को तोड कर..,
गडकरी ने.. अनुशासन की सभी सीमांओ.. को लांघ डाला..!!
जब उन्होने दिग्विजय सिंह और कपिल सिब्बल को.. सोनिया का कुत्त्ता.. बता डाला..!

इससे.. कुत्तों का.. घोर अपमान.. हुआ..है !!
कुत्तों के दिलों.. पर इस का.. गहरा प्रत्याघात.. हुआ..है !!
कुतों के समाज में... हलचल मच गयी ..है !!
और गडकरी की.. शामत आ गयी..है !!

कुतों की दुनिया के नंबर-1 अखबार " The Alsatian Times “ में..
यह खबर.. मुख्य पृष्ठ पर.. छापी गयी..है !!
और गडकरी की सजा.. तय करने ले लिये..,
कुतों की आपातकालिन महासभा.. बुलायी गयी...है !!

आपातकालिन महासभा.. संम्मलित हुयी और.. कार्यवाहि शुरु हुयी..,
कुछ कुत्तों मे.. आपस मे ही हो गया.. विवाद..!!
और.. एक कुते ने.. दुसरे कुते से.. कह दिया..

चुप हो जा.. नेता की औलाद..!!

यह सुनकर.. दूसरा कुता.. गुस्से से.. कांपने लगा..
गुस्से से कांपते हुए.. उस कुत्ते ने.. अध्यक्ष महोदय से फरियाद लगायी..!
और.. फरियाद सुनकर.. अध्यक्ष महोदय ने.. पहले वाले कुत्ते को.. फट्कार लगयी..!!
और - बोले.. अपने ही भाई को.. इतनी.. गंदी-गाली.. देते हुए..
तुम्हें.. जरा भी.. शरम नहीं आयी...!!

अरे.. वफादारी करके रोटी.. खातें हैं..,
इन मंत्रियों की तरह.. भ्रष्टआचार.. करके देश से गद्दारी.. करते नहीं ..!
चुराया नही.. कभी किसी भेंस.. का चारा..!!
ना ही किसी को..धर्म के नाम पर.. लडा लडा कर.. मारा..!!
मालिक.. हमारा हिन्दु हो या मुसलमान, सिख हो या ईसाई,
सुरक्षा.. सभी की बराबर करतें हैं..,
जाति के नाम पर.. आरक्षण का.. भेदभाव हम.. किसी से करते नहीं हैं..!

इतना समझाने पर तुम खुद ही समझ जाना..,
और.. फिर भी समझ ना आए.. तो दुबारा.. महासभा मे.. मत आना..!!
और..दुबारा इस तरह की.. बात की..
तो उसे नि;संदेह ही फांसी की सजा दी जाएगी..!!
यह हमारी महासभा है..!!!
कोई कोंग्रेस सरकार नहीं जो..
कसाब.. और अफजल-गुरु.. जेसे आतंकवादी को.. फांसी.. भी न दे सके..!!!

छोटी सी बात पर.. इतनी गंदी गाली दे कर.. तुमने.. अनर्थ कर डाला..!!
और..अनुशाशन से भरी.. हमारी महासभा.. को तुमने... लोकसभा बना डाला..!!!


31 अक्टूबर, 2011

Why Women Cry..



A little boy asked his mother, "Why are you crying?" "Because I'm a woman," she told him.


"I don't understand," he said. His Mom just hugged him and said, "And you never will."
 

Later the little boy asked his father, "Why does mother seem to cry for no reason?"


"All women cry for no reason," was all his dad could say.


The little boy grew up and became a man, still wondering why women cry.

Finally he put in a call to God. When God got on the phone, he asked, "God, why do women cry so easily?"

God said, "When I made the woman she had to be special.

I made her shoulders strong enough to carry the weight of the world,

yet gentle enough to give comfort.

I gave her an inner strength to endure childbirth and the rejection that many times comes from her children.

I gave her a hardness that allows her to keep going when everyone else gives up, and take care of her family through sickness and fatigue without complaining.

I gave her the sensitivity to love her children under any and all circumstances, even when her child has hurt her very badly.

I gave her strength to carry her husband through his faults and fashioned her from his rib to protect his heart.

I gave her wisdom to know that a good husband never hurts his wife, but sometimes tests her strengths and her resolve to stand beside him unfalteringly.

And finally, I gave her a tear to shed. This is hers exclusively to use whenever it is needed."

"You see my son," said God, "the beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries, or the way she combs her hair.

The beauty of a woman must be seen in her eyes, because that is the doorway to her heart - the place where love resides."

29 अक्टूबर, 2011

Top 25 interesting facts on Formula 1




1.  The ‘FIA Formula-One’ World Championship initiated in 1950 with the first race held on 13th May 1950 at ‘Silverstone’ Tracks in the U.K.
2.  The Monza is believed to be the fastest circuit of Formula One with the highest speed record of 375 km/h.
3.  F1 cars are powered with advanced engine technologies that give them the power to accelerate from 0 to 200 km/h and back to 0 km/h in just seven seconds.
4.   Brakes of F1 cars take about 55 metres and 1.9 seconds to bring the car to standstill even on applying full pressure.
5.  F1 cars are composed of about 80,000 components. These are to be designed with 100% accuracy and if in case there is an inaccuracy of even 0.1%, these cars are not allowed to go on the racing track.
6.  F1 car engines are composed of about 5000 components that together generate 750 bhp and have a life span of only one race.
7.  Formula One chassis weighs about 35 kg and is the central structural element of these cars. These chassis are designed with engineering excellence to withstand powerful forces imposed from different directions.
8.  Automatic gearbox is not used in the F1 cars. However, these days semi-automatic gearbox has become common that helps improve steering grip and ease of driving.
9.   The brakes of F1 cars are derived from disc brakes that are comprised of carbon fibres to withstand high temperature of about 1000 degrees centigrade.
10. Over 1 kilometre of electric cable is used to connect about 100 sensors and actuators in the F1 cars. These linked sensors and actuators are required to monitor and control racing cars.
11.Weight of an F1 car is about 550 kg.
12.The fit in these cars is so tight that a driver has to remove the steering wheel to get in or out of the car.

13.Race car tyres usually are filled with nitrogen because it has more consistent pressure. Compressed air inflated tyres can hamper the performance of these cars due to the varying amount of water vapour present in it.
14.Tyres of these high-end racing cars have a shorter life cycle as they lose about 0.5 kg weight during one race.
15.Small aircrafts take off at a slower speed when compared to F1 cars. This is mainly because of the improved aerodynamic structure of these cars that generate incredible high downforce.
16.The braking power of an F1 car is exceptionally high. At a speed of around 340 kph, an F1 car can brake in less than 100 meters so that it can take a slow corner.
17.The re-fuelers used in F1 cars have a capacity of supplying 12 litres of fuel per second. This states that these cars take just 4 seconds to fill an oil tank of about 50 litres.
18.The front and rear wing of these racing cars generate good amount of downforce. These can even generate a downforce equal to that of the car’s weight when it reaches a speed of about 160 km/h.
19.When the tyre tread temperature reaches about 900C to 1200C, it delivers peak performance.
20.Emerson Fittipaldi of Brazil is the youngest F1 driver with an age of 25 years.
21.Michael Schumacher has won seven consecutive awards for being the world champion in F1 race.
22.Mike Thackwell from New Zealand is the youngest starter who started racing at an age of 19 years.
23.F1 drivers should be muscular enough to handle the increase in downforce that causes the effective weight of the car to be increased.
24.F1 car drivers burn approximately 600 kilocalories and lose about 2 kg of weight in one grand prix.
25. Soaring cockpit temperatures add to dehydration problems. Due to this, drivers are fed energy-giving drink in the course of race.